I feel good

Goddag mitt herrskap!

Idag är det fredag, så himla härligt! Få tillbringa en hel helg med min älskling, skönt då han har varit borta så mycket på både de ena och det andra. Det kan vara bra och skönt att vara borta från varandra ibland, man behöver egen tid också. Men denna månad har det varit lite för mycket, så nu är man glad att han är hemma i Sverige igen. Det är så skönt att ha en man älskar hemma, och prata med. Vad tycker ni är viktigt i ett förhållande? Själv så tycker jag att kommunicera/prata är super viktigt! Det är något jag måste ha! Bristande kommunikation kan leda till massa hemska saker hehe, men det är faktiskt viktigt att prata om hur man mår, och känner sig. Förut var jag jätte dålig på att prata om känslor, och ville hellre ha det inom mig. Men sen fick jag lära mig av en viss person (som alltid diskuterade) att allt blir så mycket lättare, och man slipper missförstånd och spänning. Tex med en pojkvän/flickvän - så tack! Du hade såå rätt. Nu har jag inte denna lilla artikel uppe för att jag använder dom knepena jämt och sitter och läser - inte alls, men det står bra saker om man skulle bråka eller nåt :-)) Läste nåt på internet som låter rimligt :

De farligaste hoten mot ett förhållande

  • Bristande kommunikation
    Att prata förbi varandra kan leda till många missförstånd. Försök att ta dig tid att berätta hur du mår och vad du verkligen känner. Kom ihåg att ingen kan läsa någon annans tankar.
  • Uppoffring
    Många känner att de uppoffrar sig för den andra partnern. Tänk igenom vem du egentligen offrar dig för, dig själv eller någon annan. Vet din partner om att du gör saker för henne eller honom som du inte vill?
  • Tristess och leda
    Försök hitta en balans mellan att göra saker tillsammans och att utveckla egna intressen. Ta ledigt från vardagen ibland och gör någonting nytt. Eller ta ledigt från jobbet och gör något trevligt tillsammans, som att gå ut och fika eller göra en utflykt till en vacker plats.
  • Att ta varandra för givet
    Berätta för din partner att du fortfarande älskar honom eller henne och att du fortfarande är glad över att det blev ni två. Många glömmer bort att visa sina känslor och tar för givet att den andra personen ska vara medveten om dem ändå. Kärleksförklaringar kan vi aldrig få för mycket av.

Nu är Anna här, vi håller på att tvätta kläder. Hon har ju ingen tvättstuga hemma hos henne, så då tjuvlånar hon den här :-) Just det, igår köpte jag en jordglob - dom är så läckra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0