första advent

Haft en super bra helg! På fredag hade vi syskonkväll ute i byskogen hos Therese. Åt god mat, drack vin och hade det allmänt gött! Efter det tog vi taxi hit, förfestade lite innan krogen.

På lördagen tog jag det lugnt bara. Gick upp till Anna och fick mig tacos som middag! mumms! Perfekt lördags-slappar-mat. Patrik skulle komma hem på söndagen, men överaskade mig och kom hem på lördag kväll istället! Kom hem precis när "så mycket bättre" slutade. Vi såg film och myste. Jag valde filmen "the help" riktigt bra! Handlar om negresserna som arbetade åt de vita överklass familjerna och hur de behandlade de mörka. Uch vad dom har blivit behandlade hemskt! Men den var fin också, då dom fick sin revanch sen efter att en tjej ville skriva en bok om dom, och hur de blir behandlade.

Nu ska vi snart på stan och handla mat och ingridienser till lussekatterna!! Roligt de ska bli :-) nu när det är första advent, och snön har äntligen kommit! Vilken taiming den kom på. Ikväll blir det julskyltning!

Här kommer lite bilder från förra helgen och idag - på snön och tomten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0