19.00

Vilken underbar helg! ( lill-semester) Har gjort massa mysiga, roliga saker. Först på fredagen var vi några tjejer här,  blev man bjuden till Marite, så vi gick det vid 7-snåret.  Det vart födelsekalas som en kille hade. Hur kul som helst, mycket skumpa/öl/jordgubbar serverade på våra bord. Det tackar man inte nej till. Har blivit lite hojj åkning också. Idag har vi varit hos Faster och Arne hela dagen. Jag och Lisbeth (pappas tjej) har fått hålla på keramik där, jag gjorde ett uppläggningsfat. Om en vecka eller så ska den glaseras sen är det dax för raku bränningen. Ger ett spräkligt motiv, innan det ska jag först använda mig av maskeringstejp och göra zebra mönster. Blir spännande, för under en rakubränning kan det bli hur som helst. Det var också så skönt att få jobba ute i solen hos dom, och inte inne i källarn ;P Jag har även varit hundvakt i helgen, åt världens sötaste hund Doris. Sov mellan oss hela natten, sen blev man väckt av en massa pussar. Men hon är ändå lite morgontrött ;) Kanske den absolut goaste hunden...fislisan min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0